Jaga bort energivampyrerna

Befinner mej i Stockholm, för mitt företag samt givetvis fira nyårsafton.
Satt en bra stund på Tully's på Götgatan och fick den godaste räkmackan jag ätit på länge. Inga frysta räkor här inte. Smällde samtidigt i mej två stora latte. Detta ställe kommer jag definitivt att besöka fler gånger. Lagom speedad blev jag.

Jag älskar att sitta och studera folk. Man sitter likt en predator och spanar in hur olika människor är. Vilka som är mer "sjuka" (läs olika) än de andra. Favoritplatser för detta beteende är oftast hotellbarer, flygplatser, uteserveringar och cafeer. Ställen där det passerar mycket folk. Hade ju känts lite meningslöst annars.

Så mycket trevligt folk som besökte detta cafe. Människor som bytte ett par ord, hälsade , flörtade och ibland även stannade för en konversation. Kul när folk kommer fram och tar kontakt.

Mellan varven passade jag på att planera nästa år. Både för mej själv och för mitt företag. Företagets del är ju i stort redan bestämmt. Men det känns alltid skönt att få ner det på prent. Blir mer påtagligt och jag kan inte vänta att få komma igång med allt.
Det första jag ska göra med mej själv, är att jaga bort alla energivampyrer  som dykt upp i mitt liv. Människor som bara suger energi ifrån en, utan att lämna det minsta tillbaka. Det blir till att rensa sms och telefonlistan i mobilen. Msn och email i datorn.
Varför ska dessa vampyrer få ta upp min knappa tid, när jag har så många goda vänner som förtjänar den bättre...

Fram med korsen, vitlök och pålar,
samla mobben och tändfacklorna!

Goth Slut
och Goth Nytt År!

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:...

tackar:)

ja man måste ju få va col fast man har fina naglar.. ;) eller hur!!



Gott nytt År

2008-12-31 @ 11:27:56
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:...

tackar:)

ja man måste ju få va col fast man har fina naglar.. ;) eller hur!!



Gott nytt År

2008-12-31 @ 11:28:02
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: CC

Kul att du tittade in på min blogg :)



Du har så rätt ang energivampyrerna, man mår mycket bättre när man gjort sig av med dem...

2009-01-02 @ 18:52:44
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0